درباره سمر

هدف در دبیرستان سمر  این است که دانش آموزان ما در سه سال دبیرستان دوره اول، با پنج رشته ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و رشته های فنی و مهندسی آشنایی پیدا کنند تا زمانی که دختران ما وارد مقطع متوسطه دوم میشوند در زمان انتخاب رشته دچار مشکل نشوند چون در بسیاری از موارد وقتی دانش آموزان وارد پایه دهم میشوند و رشته ای را انتخاب میکنند در پایه یازدهم به این نتیجه میرسند که این رشته را دوست نداشته اند و میخواهند رشته خود را عوض کنند. به همبن منظور ما در دبیرستان سمر در دوره اول سعی میکنیم  دانش آموزان را با هر کدام از این رشته ها آشنا کنیم تا در تصمیم گیری و پیدا کردن علایق خود دچار مشکل نشوند.

به همبن منظور ما علاوه بر یک سری برنامه های تکلیفی که شامل دروس اصلی میباشد یک سری برنامه های مکمل و فوق برنامه داریم مانند Mba junior  (هوش مالی)، Sit  ( icdl1  و icdl2  )، هنر های دراماتیک ( تئاتر ، کارگردانی، داستان نویسی، عکاسی، هنرهای نمایش عروسکی)، موسیقی ( دف نوازی، گروه نوازی) و … که میتوانید اطلاعات کامل تر را در صفحه دپارتمان های مشاهده نمایید.

جدای از  آموزش، در طول سال برنامه های مختلف فرهنگی برای دانش آموزان در نظر داریم که شامل برگزاری اردوهای مختلف، برگزاری جشن ها و مناسبت ها و همچنین شرکت در مسابقات علمی و فرهنگی تنها گوشه ای از فعالیت های ما در طول سال تحصیلی خواهد  بود.

دیدگاه ما این است که مدرسه پادگان نیست در حقیقت ما آمده ایم در کنار شما یار خاطر باشیم نه بار خاطر، به همین منظور تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی با نشاط و امن برای دختران سرزمینمان داریم.

اعتقاد داریم سمر امن ترین مکان برای پرورش و رشد نیازهای اجتماعی و عاطفی نوجوانان در دوران بلوغ است، ایفای نقش حامی توسط مدیر و القای حس امنیت و تامین بهداشت روان نوجوان، کادر مجرب، جوان، خلاق با روحیه کار تیمی، آگاه به مسائل روز و درک نیازهای اساسی نوجوان، توجه به خواسته های والدین و درک نگرانی ایشان از مسائل و موضوعات دوران بلوغ و همراهی با آنها، اجرای برنامه های گروهی با هدف آموزش زندگی اجتماعی و ایجاد تعاملات با هم سالان، ایجاد حس اعتماد به نفس،شخصیت، و ارزشمند بودن در نوجوان، داشتن برنامه های آموزشی و تربیتی منظم و هدفمند برای مدیریت صحیح مسائل دوران بلوغ، اولویت قرار دادن کیفیت آموزش نه کمیت آن با هدف ایجاد انگیزه و حس استقلال برای انتخاب رشته ی صحیح و ایجاد چشم انداز برای تعیین مسیر شغلی مناسب،اولویت قراردادن ارزشهای انسانی و اخلاقی، اعتقادی، با هدف رسیدن به بالاترین هنر و زیباترین صفت و عالی ترین عبادت یعنی انسانیت.

باشد که با یاری خداوند از این سرزمین دانایی، علامه حلی ها، نظام الملک ها، خواجه نصیرها، مریم میرزاخانی ها، زکریاها و … بتوانیم تربیت کنیم و قدمی در پیشبرد اهداف علمی – آموزشی – تربیتی سرزمینمان ایران برداریم. منتظر حضور دختران سرزمین خورشید برای همراهی در این راه هستیم.

گردآورنده مطلب : مدیر وب سایت، خیلی خوشحالم که با مجموعه سمر همکاری میکنم، من و کادر دبیرستان دخترانه سمر همواره در تلاش هستیم تا گوشه ای از فعالیت های مجموعه را برای بازدید کنندگان گرامی آماده و منتشر نماییم تا بیشتر با فعالیت های مجموعه ما آشنا شوید.خوشحال میشیم که با نظراتتون ما رو همراهی کنید